רקע כללי ניו זילנד

אוכלוסייה: האוכלוסיה בניו זילנד מגוונת ומורכבת מכ-74% אירופאים, 13.5% מאורים, 6% פולינזים, 6% אסיתיים, 0.5% אחרים (ביניהן קהילה יהודית קטנה המרוכזת בעיקר בוולינגטון).

שפה: אנגלית ומאורית.

דת: הדת הנפוצה (81% מכלל האוכלוסייה) היא נצרות.

שלטון: השלטון הוא דמוקרטי וניו זילנד נחשבת כבת חסותה של המלכה הבריטית, אך עצמאית לכל דבר.

כלכלה: הכלכלה בניו זילנד מפותחות מאד ובשנים האחרונות עומדת על שיעור צמיחה של 2% בשנה.

חשמל: V240, hz50.

שעון: 12+ מזמן גריניץ' – 11/10 שעות לפני ישראל (תלוי בשעון הקיץ).

טלפון: קידומת הטלפון בניו זילנד לשיחות נכנסות מחוץ לניו זילנד היא 64. על מנת להתקשר מניו זילנד החוצה יש להשתמש בכרטיסי חיוג מקומים/ישראלים או בשיחת גוביינא באמצעות חברות הטלפון הישראליות (בזק,קווי זהב, ברק). הדרך הזולה ביותר להתקשר מניו זילנד לישראל היא באמצעות כרטיסי החיוג המקומיים הנמכרים בקיוסקים ובדוכני עיתונים. כרטיס לדוגמא הוא easycall והוא מעניק תעריף של 14 סנט לדקה לישראל. תעריפי השיחות בכרטיסים משתנים תכופות ולפני הקניה יש לבדוק בפרוספקט המצורף לכרטיס את תעריף השיחה ליעד המבוקש. שימוש בגוביינא ובכרטיסי החברות הישראלים יעלה יותר מכפול ברוב המקרים!

אינטרנט: האינטרנט הפך בשנים האחרונות לשיטה המועדפת על התרמילאים להתקשרות עם הבית והעולם בפרט. אין צורך לפרט את יתרונות האינטרנט אל מול שאר דרכי התקשורת בייחוד כיום כשאפשר לדבר עם קרובים בארצות רחוקות, לשמוע את קולם ולראות אותם כאילו הם עומדים ממול. בניו זילנד תוכלו למצוא את כל שירותי האינטרנט שיאפשר לכם לתקשר עם קרוביכם בצורה שתרצו. חנויות אינטרנט פזורות בכל מקום כמעט ובייחוד במוקדים התיירותיים. ישנם חנויות רבות הפתוחות 24 שעות ביממה על מנת להקל על תיירים להתאים את שהותם באינטרנט לזמן במדינת המקור שלהם. מחיר שעת שימוש באינטרנט נע בין 1-6 דולר, כאשר במוקדים התיירותיים הגדולים יהיה התעריף הזול. ניתן גם למצוא ערכות אינטרנט בודדות באכסניות ובאתרי קמפינג רבים, אך מחיר השימוש יקר יותר ונע בין 6-10 דולר לשעה. חנויות האינטרנט מספקות ברובן שירותים נוספים כגון סריקת מסמכים, תמונות, צריבת דיסקים, הורדת תמונות ממצלמה דיגיטלית וכו.

דואר: רשות הדואר של ניו זילנד מפעילה שירותי דיוור מקומיים ובינלאומים. סניפיה מפוזרים ברחבי המדינה ונגישים מאד. רשות הדואר מפעילה שירותים של חבילות, גלויות ומעטפות בכל הגדלים לישראל ולכל מקום בעולם. זמן ההגעה נע בין שבועיים לחודשיים, תלוי במה שולחים. שליחת מעטפה לישראל עולה כ-7.5$ בתעריף הנמוך ביותר. לפרטים נוספים: www.nzpost.com
בנוסף לכך ניתן למצוא את חברות הבלדרות המובילות בעולם כגון פד-אקס ודי. אץ. אל גם בניו זילנד ולהשתמש בשירותיהם לשליחת חבילות ומעטפות לישראל.

בריאות: ניו זילנד נחשבת למדינה מערבית לכל דבר ובהתאם לכך גם שירותי הבריאות בה. בתי חולים פזורים בערים הגדולות ומרפאות עם רופא נמצאות כמעט בכל עיירה בניו זילנד. ניו זילנד מעניקה ביטוח לחילוץ וטיפול ראשוני לכל תייר הנפצע בצורה כלשהי במהלך טיולו בניו זילנד עקב פעילות תיירותית. הביטוח מכסה בעיקר חילוץ מטרקים וטיפול ראשוני בתיירים הנפצעים בטרקים ובפעילות כגון זו. יש לשים לב לכך שבמקרה של חריגה מהוראות הרשויות והזהרות הנוגעות למקום מסוים, עלות החילוץ והטיפול במקרה של פציעה/מוות יהיה על חשבון התייר במקרה של תאונת דרכים אין ביטוח מיוחד לתיירים. מספר מוקד החירום בניו זילנד הכולל שירותי משטרה, מכבי אש ואמבולנס הוא 111 מכל טלפון ברחבי המדינה.