קיווי ציפור

קיווי ציפור לאומית ניו זילנד

קיווי ציפור לאומית ניו זילנד. קיווי הוא הציפור הלאומית של מדינת ניו זילנד. המדובר בציפור חסרת יכולת תעופה בשל כנפיו שאינן בנויות לתעופה. הקיווי החום דרומי משמש כסמל בלתי רשמי של ניו זילנד.

קיווי ניו זילנדי הוא אחד ממשפחת הקיוויים (Apterygidae) הנחשב לציפור הלאומית של ניו זילנד. הקיווי הוא ציפור ללא יכולת תעופה בשל כנפיו המנוונות.

זוהי ציפור בגודל של תרנגול בית. בעוד הראש והצוואר קטנים במיוחד המקור שלה ארוך במיוחד. בשל סגנון הנוצות הוא מזכיר מאוד מכרסמים. הקיווי מתאפיין בחושי ריח ושמיעה מפותחים במיוחד. בנוסף המדובר בציפור בעלת רגליים וטפרים חזקים במיוחד. זהו דבר המסייע לה הן בהגנה והן בהתקפה כמי שמסתובבת על הקרקע.

חיי האהבה של הקיווי
הציפור פעילה בעיקר בשעות המאוחרות של הלילה, נחשבת למונוגומית ומנהלת יחסיך אך ורק עם בן\בת זוג אחד. הם מתגוררים במחילות בקרקע אותן הן חופשות ונחשבות מאוד קנאיות לביתם.

הקיווי נושא הריון של חודש ימים.בנוסף יש תהליך דגירה של כשלושה חודשים. באופן מפתיע הוא אחד ממטילי הביצים הגדולות ביותר בעולם ביחס לגופו. הביצה ממלאת את כל חלל גופו ולכן הוא שוהה הרבה במים בזמן ההריון על מנת להקל על המשקל.

הציפור הלאומית של ניו זילנד.

מדובר באחד הסמלים המוכרים של ניו זילנד. הציפור מופיעה גם על שטר הדולר הניוזילנדי. יש כאלו המכנים את התושבים קיווים. בשנים האחרונות נמצא המין בסכנת הכחדה בשל ריבוי יונקים טורפים בניו זילנד.

החמישייה הפותחת.

בעולם מוכרים ארבעה סוגים שונים של קיווים. לאחרון שבהם החום הדרומי יש שני תתי מינים:

1. קיווי מנוקד גדול (Apteryx haastii)
2. קיווי מנוקד קטן (Apteryx owenii)
3. קיווי אוקריטו (Apteryx rowi)
4. קיווי חום דרומי (Apteryx australis)
4.א. תת־מין Apteryx australis lawryi
4.ב. תת־מין Apteryx australis australis