טרקים בניו זילנד

טרקים בניו זילנד

בניו זילנד ישנם מאות מסלולי הליכה מסודרים, הנקראים טרקים. בכתבה הבאה תוכלו למצוא את כל הפרטים אודות הטרקים המרהיבים בניו זילנד.

החברת להגנת הטבע הניו זילנדית DOC, מתחזקת ומנהלת את המסלולים הללו. רמת התחזוקה והתנאים בטרקים בניו זילנד היא מהטובות בעולם ועל כך ידועה ניו זילנד כגן עדן למטיילים המעדיפים את הרגליים על פני כלי תחבורה אחרים. מסלולי ההליכה מצויים כמעט בכל פינה בניו זילנד, כל מה שצריך לעשות זה לגשת לדוכני המידע או לסניפי הדוק ולקנות חוברת מידע של האיזור והטרקים שיש בו במחיר של 1-2 דולר.

הלינה בטרקים

האורכים מעל ליום אחד מתבצעת בבקתות או באתרי הקמפינג הפזורים לאורך מסלולי ההליכה. הבקתות מחולקות לכמה סוגים המתבטאים ברמת האיבזור של הבקתה. ישנן בקתות ברמה גבוהה הכוללות מיטות ומזרנים, חימום, מים זורמים, כיריים לבישול, שירותים ומקלחות, מכשירי קשר ובדרך כלל פקח היושב בהן באופן קבוע. הבקתות ברמות הנמוכות יותר תהיינה פחות מאובזרות אך גם הן יכולות לשמש כמקום ראוי בהחלט להעביר את הלילה לאחר יום שלם של הליכה. כמובן שההבדל ניכר במחיר כאשר לילה בבקתה פשוטה יעלה 5-10 דולר ללילה ולילה בבקתה ברמת גבוהה יעלה בין 15-40 דולר. הבקתות היקרות ימצאו בטרקים הפופולאריים והטובים ביותר בניו זילנד המאוגדים תחת השם "גרייט ווקס" (ראה בהמשך).  ברוב הטרקים ימצאו ליד הבקתות גם אתרי קמפינג המיועדים לאוהלים במחיר נמוך יותר. חל איסור להקים אוהלים במקומות שלא מיועדים לכך לאורך מסלולי ההליכה. בתקופת עונת השיא יש לדאוג להזמין מקומות זמן רב מראש לטרקים הפופולאריים. עומס המטיילים הרוצים לבלות בטרקים הוא רב ורשות הדוק מגבילה את מספר האנשים הרשאים לצאת לטרק בכל יום (לפי מספר המיטות שיש בבקתות). לטרק המילפורד, הפופולארי והמפורסם ביותר בניו זילנד, יש להזמין מקום כחצי שנה מראש!

ניתן להזמין מקומות דרך דוכני המידע ומשרדי הדוק הפזורים ברחבי המדינה.

גרייט ווקס / Great walks

קבוצה זאת של 7 טרקים ומסלול שיט בנהר אחד נחשבים לטרקים הטובים והפופולאריים ביותר בניו זילנד. להלן פירוט הטרקים:

 

מסלולים בניו זילנד

שבועיים עד חודש זה בהחלט זמן קצר ולא מספיק על מנת לחוות את ניו זילנד במלואה אך עדיין אפשר ליהנות ולהספיק לראות ולחוות הרבה מאד גם בזמן קצר זה. ככל שהזמן המוקצה לטיול קצר יותר (שבועיים) אזי מומלץ להתמקד באי אחד ולוותר על השני. במקרה והזמן הוא ארוך יותר (קרוב יותר לחודש) אפשר לשלב את שני האיים הללו או להתמקד באי אחד (רצוי בדרומי) ו"לחרוש" אותו כמה שאפשר בזמן המוקצב. שימו לב שאם ברצונכם לצאת לטרק רציני יש להקדיש לכך שבוע שלם (ימי ההליכה, הגעה, התארגנות ומנוחה). בכל מקרה מומלץ להגיע לניו זילנד לפחות לשבועיים.

יש לקחת בחשבון שהמסלול המומלץ בנוי כטיול "לחוץ" ובכוונה לראות כמה שיותר בכמה שפחות זמן, אי עמידה בתכנון יאלץ אתכם לוותר על אחת מהנקודות. אם ברצונכם טיול יותר רגוע ופחות לחוץ בזמנים אפשר לוותר על אחת מהנקודות ובכך להרוויח עוד זמן. למסלול המשלב את האי צפוני והדרומי – שילוב שתי הצעות המסלול הנ"ל – יש להקדיש כחודש.

חודשיים ומעלה זה תקופת הזמן האידיאלית לטייל בניו זילנד, לראות כמעט הכל, לחוות את האווירה הנפלאה, להכיר את האנשים הנפלאים ואפילו להשקיע שבוע מיוחד בעבודה בחווה, קורס צניחה או טיפוס הרים או כל דרך אחרת לשבור את שגרת הטיול. ישנן אלפי אפשרויות למסלול הטיול וקשה לתכנן מסלול טיול לתקופה כה ארוכה אך עדיין אפשר לקבוע כמה יעדים ומסלול משוער.
ציוד לטרקים