וולינגטון ניו זילנד

וולינגטון ניו זילנד, לאחרונה נקראה "הבירה הקטנה והמגניבה ביותר בעולם". בכתבה הבאה תמצאו את כל הפרטים אודות עיר הבירה המסוגננת.

 

וולינגטון ניו זילנד
וולינגטון ניו זילנד, צילום באדיבות pixabay

וולינגטון – עיר שאסור לפספס

עם נוף ציורי שיפוצץ אותך, והיא גם מקום תרבותי. יש בו כמה מהמסעדות, הברים, המלונות, המוזיאונים. האטרקציות התרבותיות הטובים בעולם.

בין אם אתם באחד מיעדי התיירות הפופולריים ביותר בניו זילנד, כמו אוקלנד או וולינגטון. ישנן סיבות רבות לנסוע לוולינגטון – והנה רק כמה.

וולי מאכלס גם כמה מהמוזיאונים המרשימים במדינה, וטא פפה דורש מספר ביקורים כדי להתארס באופן מלא. המוזיאון להיסטוריה של ניו זילנד, הגדול מסוגו בעולם, מרתק במיוחד עם אוסף נרחב של חפצים וחפצי אמנות.

אם אתה מוכן להתרחב מעבר לעיר וולינגטון ואולי לגלות עוד יותר מהאי הצפוני, תן לזה אפשרות. נסיעה בכביש מוולינגטון לאוקלנד יכולה להיעשות תוך כמה שעות, עם שפע של אפשרויות לבחירה, ממרכז העיר לפרברים ואף רחוק יותר.

המבקרים יכולים להעריץ דיונונים ענקיים, לחוות רעידות אדמה, ללמוד על תרבות המאורים, להבין מה הופך את ניו זילנד למופלאה כל כך, לצפות ולחוות דיונונים ענקיים וללמוד עוד על ההיסטוריה של איי הצפון והדרום.

לוולינגטון יש יוקר מחייה נמוך ב -12% מלונדון וישנן הזדמנויות רבות לשקוע בהיסטוריה העשירה והתרבות של המדינה היפה הזו ואנשיה.

מעמדה כבירת המדינה

המטיילים באי הצפוני נוטים להתעלם מוולינגטון כיעד בשלב זה, אך עד מהרה תגלה שזה יעד פופולרי עבור אנשים מכל רחבי ניו זילנד. מפלט מרענן או סוף שבוע הרחק מניו זילנד. עם כל כך הרבה מה לראות ולעשות, תוכלו לטבול את עצמכם בהיסטוריה העשירה והתרבות של המדינה היפה הזו ואנשיה, שמעניין מאוד גם תיירים וגם תושבים מקומיים.

וולינגטון ממוקמת על האי הדרומי של ניו זילנד, מה שמקל על ביקור באי הדרומי ולהיות קרוב יותר למרכזי התרבות של וולינגטון.

מסוף שנות התשעים הוחזר המקדש למצבו המקורי – הטכני.

וולינגטון ניו זילנד היא חובה עבור מעריצי שר הטבעות

עם מערת ווטה בה תוכלו להסתכל מאחורי הקלעים של הסרט – ולהעלות קסמים. צפה בכל סרטיהם על פי דרישה בחינם ולמד עוד על תעשיית הקולנוע שלהם. אל תחמיצו את תערוכת World of WearableArt השנה בוולינגטון, שם העיצוב והתיאטרון משתלבים ויוצרים חוויה סוחפת באמת.

רוב האנשים גרים במרכז העיר, עם אוכלוסייה של כ -2.5 מיליון תושבים, אך ישנם אחרים, על פי אמות המידה של ניו זילנד, מרכזים מאוכלסים בצפיפות מחוץ לערים, כולל עמק האט, פורירואה ופרפרמו.

זו העיר השנייה בגודלה בניו זילנד מבחינת אוכלוסייה אחרי אוקלנד, הראשונה, וגם ביתה של האוניברסיטה הגדולה במדינה, אוניברסיטת וולינגטון, ושדה התעופה השני בגודלו בעולם, נמל התעופה וולינגטון .

העיר ידועה גם בשם Kiwis Windy Wellington מכיוון שהרוח מגיעה מ- 40 קווי רוחב וממצר קוק. זו גם העיר הסוערת ביותר של ניו זילנד, רדופה על ידי האוויר הקר שנשטף דרך מיצר קוק, ומחוזקת על ידי קרבתה לאוקיאנוס השקט. הרוחות מונעות אל העיירה מבית קוק, המכונה מקומית מיצר קוק או ים קוק. זהו מקור האוויר הקר ביותר בניו יורק וגם החם ביותר באוסטרליה.