עיירת וואנקה, ניו זילנד

האי הצפוני בניו זילנד

אוקלנד

העיר אוקלנד היא העיר הגדולה ביותר בניו זילנד. עם השנים הפכה אוקלנד לעיר מהגרים וקשה להבחין בפרצופים של ניו זילנדים בין מאות אלפי המהגרים המתגוררים בה, מה שגורם לעיר להיות מרכז תרבותי ענק ומגוון המציע אווירה חמה לזרים ולתיירים ומציעה גם מוזיאונים שונים ומגוונים. העיר משמשת כעיר ההתחלתית לטיול בניו זילנד לרוב התרמילאים המגיעים למדינה. עשרות אכסניות, הוסטלים, מלונות, מסעדות, מועדונים, פאבים, חברות תיירות ועוד פועלים בעיר לטובת התיירים הרבים הפוקדים אותה כל שנה. אוקלנד מזכירה קצת את אחותה הגדולה מהאי השכן – סידני – בגשר החוצה את לשון המים. סימן היכר נוסף של אוקלנד הוא מגדל הסיכה. אם ברצונכם לגלוש תוכלו למצוא באוקלנד את חופי הגלישה הפופולריים ביותר בניו זילנד, החופים מציעים גלים מעולים לגולשים ויש האומרים שהם לא פחות טובים מהחופים שבבירת הגלישה העולמית – אוסטרליה. בפרברים שמסביב לעיר תוכלו למצוא אזורי קניות טובים וזולים, עם הרבה חנויות יד שניה ססגוניות.

אטרקציות באוקלנד
גשר אוקלנד / Auckland Harbour Bridge
מגדל הסיכה / Sky Tower
רחוב קווין / Queen Street
פוסיבוני-בפרבר פונסונבי מרוכזת אוכלוסיה פולינזית גדולה ומדי סוף שבוע מתקיימים בפרבר שווקים בסגנון הפולינזי שלא תוכלו לראות בשום מקום אחר בעולם כמעט.

נורת'לנד ופר נורת'
האיזור הצפוני ביותר בניו זילנד. ידוע בעיקר בגלל רצועת החוף ביי אוף איילנדס המדהימה ביופיה, עשירה בחופים יפים ואיים קטנים הפזורים לאורכם וברצועת החוף 90 מייל ביץ שבסופה נמצאת הנקודה הצפונית ביותר בניו זילנד – קייפ ריאנגה. ביי אוף איילנדס נמצא בצידו המזרחי של המחוז ולעומתו באזור המערבי יש גם אתרים מעניינים ויפים לא פחות.
אם אתם בענייני היסטוריה אז איזור הנורתלנד נחשב כאיזור ההתיישבות הראשון של האדם הלבן בניו זילנד והיווה מאז ומתמיד איזור התיישבות גדול של הילידים המאורים. באיזור תוכלו למצוא אוכלוסיה מאורית גדולה יחסית ויחד עם זאת תקבלו גם מספר מוזיאונים ואתרי מורשת של התרבות הפזורים בכל האיזור.

ביי אוף פלאנטי

מזרחית לאוקלנד נמצא חצי האי קורומנדל. אזור הררי ירוק ויפה הרצוף בחופים ומפרצים יפיפיים לכל אורכו. ברכס הרי קורומנדל תוכלו לצאת למספר טרקים ארוכים וקצרים כאחד. לפרטים לגבי הטרקים יש לפנות לסניף ה"דוק" בעיירה ואיטנאגה. הכניסה לחצי האי למגיעים מכיוון אוקלנד מתחילה בעיירה תמז השוכנת על שפת הים, מהעיירה תמז העליה צפונה מתבצעת על כביש החוף שעובר ממש על קו המים. הירידה דרומה לכיוון חופי מפרץ פלאנטי רצופה בחופים יפים המתאימים גם לגלישת גלים.
ביי אוף פנלטי משמש כבסיס יציאה סיורים (שייט וטיסה) אל הר הגעש הפעיל בוואייט איילנד הנמצא מזרחית לניו זילנד. הטיסות מומלצות (אך יקרות) כדי לטוס מעל לוע של הר הגעש המרשים הזה, הנמצא באמצע לב ים. בצידו המערבי של האיזור תמצאו את בירת הפעילות הטרמולוגית בניו זילנד – רוטורואה.

ואיקטו
האזור הנמצא דרומית לאוקלנד, האזור ידוע בשטחים הירוקים הרחבים הנמצאים בו ובמערות הגי. ומציע פעילות מים ענפה הכוללות שיט בסירות סילון בנהר וראפטינג מים שחורים (ראפטינג אבובים במערות) ועוד.

סנטרל פלאטו
מרכז האי הצפוני מרכז אליו את האטרקציות הבולטות ביותר באי.

איסט לנד
נמצא לאורך החוף המזרחי של האי הצפוני. אחד האיזורים הנידחים ביותר בניו זילנד. התיירים כמעט ולא מגיעים אליו ולכן הוא כה מיוחד. חופים מדהימים, נופים ירוקים ופסטורלים, יערות גשם לא נגמרים ואולי הכי חשוב, בידוד משאר העולם ותיירים אחרים בפרט. ברכס ההרים ראוקומארה תוכלו לצאת לטרקים קצרים בתוך יערות גשם ירוקים וצפופים.

טאראנקי
האיזור הדרום מערבי באי הצפוני ידוע ומפורסם בעיקר בזכותו של הר געש אחד – מאונט טאראנאי (מאונט אגמונט).

וולינגטון
העיר וולינגטון, עיר הבירה הניו זילנדית. נמצאת בדרומו של האי הצפוני, לרוב המטיילים משמשת כנקודת יציאה או כניסה לאי. עם זאת וולינגטון מציעה שפע של אטרקציות וחיי לילה לא רעים בכלל.