האי הדרומי בניו זילנד

מאלבורו

מארלבורו הוא מחוז הכניסה לאי הדרומי לבאים אליו מהי הצפוני. בתור אחד כזה הוא מציג לנכנסים מה מצפה להם באי הדרומי. מפרצוני הים הרבים, ההרים הגבוהים והחופים מעניקים לו את יופי עוצר נשימה ממש. רק כדי לסבר את האוזן עד כמה לשונות הים מפורצות והחופים מפוצלים צריך להבין שאורך המפרצים בקו אווירי הוא כ-40 ק"מ ואילו אורכם הקרקעי הוא מעל 300 ק"מ. טרק קווין שארלוט ייקח אותכם ברגל או בסירה לאורך כל המראלבורו סאונד בקצת יותר מ-4 ימים מדהימים של ים, חופים והרים ירוקים ומושלגים.

 

נלסון
איזור נלסון בצפון האי הדרומי מאכלס בתוכו כמה מהאטרקציות הטובות של ניו זילנד, החופים היפים ביותר ושלל אטרקציות ופסטיבלים מיוחדים.

 

ווסט קוסט
מחוז הווסט קוסט כשמו כן הוא, חולש על החוף המערבי של האי הדרומי מווספורט בצפון ועד האסט שבדרום. האזור מבחינת אקלים מרכז אליו כמויות עצומות של גשמים המגיעים מכיוון הים הטזמני ונעצרים ברכס האלפיים הדרומיים, דבר המקנה לאזור נוף ירוק, מושלג ועשיר במים. הקרחונים פוקס ופרנץ ג'וזף, אגם מאתיסון המפורסם בו תוכלו לצלם את התמונה הכי מפורסמת בניו זילנד של השתקפות מאונט קוק על מי האגם, הנהרות החוצים את כביש החוף מכיוון האלפים אל הים, ההרים המושלגים וסלעי הפנקייק ומושבות כלבי הים מעניקים לו את הזכות להתמודד על האזור היפה ביותר בניו זילנד אל מול הפיורדלנד. בנוסף לכך, על החוף המערבי ממוקמת העירה הוקיטיקה ובה משגשגת תעשיית האבן היקרה והירוקה – ג'ייד.

 

אוטאגו
אחד המחוזות המתויירים ביותר בניו זילנד. כולל בתוכו את שתי הערים שמתחרות ביניהן על הבכורה כעיר התיירים האולטימטיבית בניו זילנד – וואנאקה וקווינסטאון.

 

סאותלנד
המחוז בה' הידיעה בניו זילנד. ללא ספק היפה, המרשים והמתויר ביותר שיש.

קאנטבורי
דוע בכינוי מישורי קאנטברי עקב המישורים הרחבים שיש בו בניגוד לאיזור ההררי במערב האי הדרומי. איזור קאנטברי מציג אינספור אטרקציות ופעילויות. העיר הגדולה ביותר באי הדרומי והשניה בגודלה בניו זילנד – כרייסצ'רץ – ממוקמת בו.