בירת ניו זילנד

בירת ניו זילנד

בירת ניו זילנד עברה מספר פעמים, אך נראה שהיא מצאה את ביתה בוולינגטון. בכתבה הבאה תמצאו את כל הפרטים אודות בירת ניו זילנד.

 

בירת ניו זילנד
בירת ניו זילנד, צילום באדיבות pixabay

וולינגטון בירת ניו זילנד

היא אולי קטנה, אך זו אחת הערים היפות בניו זילנד ומציעה מספר אטרקציות שונות המושלמות למשפחה.

רוטורואה היא גם מרכז התרבות המאורית וביתם של המאורים, המהווים 40% מהאוכלוסייה. מטיילים שרוצים ללמוד עוד על עמי הילידים בניו זילנד ימצאו הזדמנויות רבות ברוט אורואה.

גן החיות של וולינגטון קיים כבר למעלה ממאה שנה והוא מקלט הטבע החשוב ביותר בניו זילנד. ואז בקר בבעלי החיים שקשורים כל כך מקרוב לתושבים, המכונים בשפה הקרויה קיווי, ובעיר עצמה.

הקיווי הוא הסמל הלאומי של המדינה ומשמש לציון כל תושבי ניו זילנד, והמפורסם שבהם הוא הקיווי. הוא משמש גם כנקודת התייחסות להתנהגות בשם ארץ מוצאם ועיר וולינגטון עצמה.

ניו זילנד היא ארכיפלג המרכיב את אוקיאניה, הידוע גם כאזור התופס את מערב האוקיאנוס השקט והמרכזי. איי האוקיאנוס השקט מחולקים לשלושה תת-אזורים: מיקרונזיה, מלנזיה ופולינזיה, כאשר ניו זילנד שייכת לפולינזיה.

ניו זילנד תובעת חלק מיבשת אנטארקטיקה ומנהלת את הארכיפלג הדרומי של האוקיאנוס השקט טוקלאו. האיים הצפוניים והדרומיים של ניו זילנד ממוקמים באוקיאנוס השקט, במרחק של כ -2,000 ק"מ זה מזה, מופרדים על ידי גוף מים המכונה "סטרייט קוק", שרוחבו כ -13 קילומטרים בלבד בנקודה הצרה ביותר שלו.

העיר וולינגטון משרתת את כל אזור וולינגטון, הכולל את חופי וואייאראפה וקפיטי. ארגון קידום התיירות הלאומי המוביל בניו זילנד נהנה ממיקומו בלב הבירה אוקלנד.

אטרקציות מובילות בבירת ניו זילנד

בעיר נמצאים גם מוזיאון ניו זילנד והמוזיאון להיסטוריה של הטבע, שנבנה בשנת 1849 ו- 1851, כמו גם הספרייה הלאומית, הספרייה הציבורית הראשונה בעולם שהועברה לשם. בירת המושבה הועברה מאוקלנד על ידי ראש הממשלה החדש שמונה סר ג'ון הובסון מעיר הולדתו וולינגטון, ניו סאות 'ויילס, אוסטרליה, לבירת המושבה. הובטון העביר את הבירה לאוקלנד כעבור שנה, אך לאחר בחירות לאומיות ראשונות בשנת 1853, התכנס הפרלמנט הראשון בניו זילנד באוקלנד, עם חברים מכל רחבי הארץ ואזורים אחרים באוסטרליה.

עבור חברי האי הדרומי, המסע הארוך לאוקלנד היה הפעם הראשונה שניו זילנד הייתה ברכבת ודרכים רבות, אך עבור פחות בר מזל זה לקח חודשיים על ספינת מפרש. הפוליטיקאים של הדרום שכחו את אוקלנד בשנת 1854 לאחר 12 יום על ספינת הקיטור, והובסון ביקש עצה מחברו ועמיתו סר ג'ון דבנפורט, שהתגורר באותה תקופה בניו זילנד. היה צריך להחליט על הבירה בעזרת ראש הממשלה וחברי פרלמנט אחרים מאזורים אחרים באוסטרליה.

יעד אטקרקטיבי למעריצי שר הטבעות

וולינגטון, ניו זילנד, חייבת להיות חובה עבור מעריצי שר הטבעות, עם מערת ווטה שלה, בה תוכלו להביט בסרט מאחורי הקלעים כדי להטיל את הקסם. העיר היא הבירה הדרומית ביותר בעולם, ב 41 מעלות דרום, והיא גם ביתם של איש הציבור האקסצנטרי הידוע המכונה הקוסם מקנטרברי. ריצ'מונד ממוקמת במרכז הגיאוגרפי של מדינתנו ויחד עם ריצ'מונד, המונה כ- 50,000 תושבים, היא אחת הערים המאוכלסות ביותר בניו זילנד והעיר השנייה בגודלה אחרי אוקלנד.