בועת תיירות

בועת תיירות ניו זילנדית יוצאת לדרך

בועת תיירות חדשה. במסגרת ההתמודדות של ניו זילנד עם מחלת הקורונה. הוחלט בממשלת ניו זילנד לפתוח בועת תיירות משותפת עם השכנים מאוסטרליה. הבועה אותה מובילה ראש ממשלת ניו זילנד, ג'סינדה קייט לורל ארדרן כפופה לאי עלייה ברמת התחלואה.

כל הפרטים על בועת תיירות. איך עושים את זה?

הפתרון הניו זילנדי לתיירות בעידן הקורונה. בעוד חברות התעופה קורסות. וחברות התיירות עומדות חסרות אונים אל מול מגיפת הקורונה. שהשביתה וכמעט חיסלה את עולם התיירות. בניו זילנד מצאו פתרון יצירתי שיאפשר להמשיך את עולם הטיולים והתיירות שעליו מתבססת כלכלת ניו זילנד.

האי הניו זילנדי השכן לאוסטרליה יצא בפרויקט חדשני. בהובלת ראש ממשלת אוסטרליה ג'סינדה קייט לורל ארדרן. במסגרת הפרויקט תוקן בועת תיירות שתהיה כפופה לרמת התחלואה במדינות. אך תאפשר כבר בתחילת השנה. קרי ב2021 להפעיל מחדש את מוקדי התיירות המשותפים בין המדינות.

ניו זילנד הראשונה שניצחה את הקורונה

כזכור לאור רמת התחלואה הנמוכה בניו זילנד. כבר בחודש אוקטובר לשנת 2020 פתחה אוסטרליה את הגבול המשותף עם ניו זילנד.

בהנהגת המדינה ציינו כי בשל האחריות שבה נוהגת ממשלת ניו זילנד במסגרתה נשמרה באי רמת תחלואה נמוכה באופן משמעותי ביחסית לשאר העולם. ועל כן ניתן היה לבצע את המהלך.

יצויין כי באוסטרליה נסגרו לחלוטין גבולות המדינה בחודש מרץ 2020. בשל רמת התחלואה הגבוהה. עם זאת היחס לניו זילנד השכנה הינו חריג בשל העובדה שהמדינה הקטנה הצליחה לבער כמעט לחלוטין את המגיפה. כמו כן המדובר במדינה עם מספר החולים הקטן בעולם.

ראש ממשלת ניו זילנד- מנצחת את הקורונה ופותחת בועת תיירות

ג'סינדה קייט לורל ארדרן בת ה40 היא מהמנהיגות המוצלחות בעולם. ובאופן כללי אחת מראשות הממשלה הבודדות. היא נבחרה לראשות הממשלה כבר בגיל 37.זאת לאחר שהייתה גם לחברת הפרלמנט הצעירה בהיסטוריה המקומית כבר בגיל 28 ובשנת 2017 מטעם מפלגת הלייבור. זאת לאחר שמפלגתה הגיעה לראשונה בהיסטוריה להישג משמעותי בבחירות.

ארדרן נחשבת לפוליטיקאית מוצלחת במיוחד כאשר מצד אחד היא מקיימת יחסי חוץ מעולים עם המדינות השכנות ובראשן אוסטרליה שגם הייתה המקום הראשון בו ביקרה ארדרן לאחר שנבחרה לראשות הממשלה. כמו כן מדיניותה כצעירה השמה דגש על נושא המשפחות הצעירות, האמהות (כולל הרחבת חופשות הלידה במדינה) והילדים. זאת לצד מלחמתה המוצלחת בנגיף הקורונה הפכו אותה לאהודה במיוחד. לא בכדי ממשלת אוסטרליה אימצה ומהר את הצעתה להקמת בועת תיירות שבוודאי תקדם את שתי המדינות.