אגם בניו זילנד

אגם וואיקאראמונאה / Lake Waikaremoana

טרק באגם וואיקרמואנה. הדרך הטובה ביותר לחוות את ניו זילנד, היא לצאת לטרק.  ניו זילנד שופעת במסלולים מרהיבים שניתן לטייל בהם.  אחד הבולטים בהם הוא המסלול המקיף את אגם וואיקרמואנה. הנה כל מה שאתם חייבים לדעת רגע לפני שתצאו לטרק באגם וואיקרמואנה.

אגם וואיקאראמונאה-על המסלול :

מסלול אגם וואיקרמואנה, או בשמו השני "ים המים הגועשים", עוקב אחר האגם המזרחי של האי הצפוני.מסלול זה אמנם פחות מוכר בקרב המטיילים הישראלים, אך הוא ללא ספק אחד מהמסלולים היפים שהאי הצפוני מציע.
במהלך המסלול תיווכחו לנופי יערות ושקיעות יפייפיות. המסלול מקיף את אגם וואיקרמואנה ומתפרס על חוף האגם, אשר ממוקם ביער הגשם הגדול ביותר באי הצפוני.הדרך רוויה בנהרות, מפלים ואגמים, אותם תוכלו לחצות בקלילות באמצעות הגשרים התלויים בין צמרות העצים.אורך המסלול הינו 46 ק"מ, משך המסלול בין 3 ל-4 ימים. רמת הקושי – בינונית.

אודות אגם וואיקאראמונאה

המדובר באחד ממסלולי ההליכה האהובים על הטרקרים. המסלול המתפרש על פני כ44 קילומטרים עובר דרך החופים המערביים והדרומיים של האגם הממוקם באי הצפוני. הנוף בטרק כולל שילוב טבעי של יערות לצד שטחים מישוריים וממוקם בפארק הלאומי Te Urewera. באגם עצמו ניתן לשחות וגם לדוג דגים לחובבי החכות שביניכם.

גרייט ווק באגם- כל מה שצריך לדעת

אפשרויות הליכה
אל האגם ניתן להגיע דרך  מאונפוטו בדרום או לחלופין דרך  הופורואינה בצפון. הטרקיחם המומלצים הינם של 3 לילות / 4 ימים:
מרבית ההמלצות עוסקות בחלוקה של ארבעה ימים בארבעה צריפיםבקתות שונות כאשר יש לבצע הזמנה מראש למקומות הלינה. בין המומלצים: Onepoto לבקתה Panekire, צריף Panekire לבקתה Waiopaoa, בקתת Waiopaoa לבקתה Marauiti ובקתת מאראואי להופורואינה.

דרכי הגעה לאגם

אל הטרק של גרייט ווק באגם ניתן להגיע מ Onepoto או Hopuruahin.
Hopuruahin ממוקם במרחק חצי שעת נסיעה מ Karetu כאשר גם נקודת היציאה השנייה מ Onepoto מרוחקת כעשרים דקות נסיעה מהמקום. ניתן להשתמש בכביש המהיר 38

חנייה באגם

ליד שפת האגם לכיוון הכניסה לפארק הנופש וואיקרמואנה קיים חניות בו ניתן להשאירכ רכבים עד עשרה ימים ללא תשלום. כמו כן קיימים חניונים באונפוטו (בחניון Great Walk-end, וליד רמפת הסירה), ב- Hopuruahine Landing ובמרכז המבקרים Te Urewera (החנייה בחינם רק למשך מספר שעות ביום)